Sv: Hvor setter dere vektgrensen?
Jeg husker at jeg var ganske fornøyd da jeg veide 67 kg. Jeg er 1,67 høy, så det er i overkant av normalvekt, ikke akkurat anorektisk... Men det er minst 15 år siden, og selv om det nok fortsatt er min "drømmevekt", så tror jeg kroppen min kommer til å si stopp før jeg kommer så langt ned.
Jeg har satt meg som mål å gå ned til 75 kg før jeg evt øker på karbene. Da må jeg også minske på fettet, og det gruer jeg meg til. Men hittil har jeg gått ned ca 0,5 kg i uka, så det er fortsatt sikkert et halvt år til.. Og sannsynligvis går det saktere etterhvert også...
Hvis du er 175 cm høy, og veier 65 kg, har du BMI på 21. Det er i nederste halvdel av det som regnes som normalvekt, med mindre du har ekstremt lett benbygning eller lite muskler da..
Alle har sine egne idealer for hva de vil veie og hvordan de vil se ut. Min personlige mening er at det høres ut som du er mer enn tynn nok, jeg hadde vært fornøyd med vekten du hadde FØR du begynte å gå ned..
Jeg skal ikke si om det er "sykt", du er jo ikke sykelig undervektig, du er helt normal. Men jeg kan si at JEG hadde vært kjempefornøyd, og kanskje du skal høre _litt_ på de som kjenner deg, og sier at du ser nesten for tynn ut?
Håper du finner ut av følelsene dine rundt det! 
|