Vis enkelt innlegg
Gammel 10-01-07, 12:59   #19
Fedonisten
Supermoderator

Fedonisten sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 54
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Hvor setter dere vektgrensen?

Jeg klarer ikke helt å la være å kommentere her - fordi dette er et så viktig tema. Jeg syns det er veldig-veldig bra at dere tør å lufte disse tankene her, men det er også ganske skremmende. Syns jeg.

Jeg mener at hvis du stiller deg spørsmålet om du bør være bekymret for å tenke sånn - så bør du absolutt være det! Samtidig vitner det jo om en del innsikt og forståelse når du stiller spørsmålet her.

Som Nille skriver om BMI, så er dette en ganske upålitelig målemetode siden den kun tar hensyn til vekt i forhold til høyde. MEN hvis man har BMI fra f.eks. 22 og under, så syns jeg det er på sin plass å ta opp sitt kosthold og generelle levesett/helse til vurdering. Å være fanget av spising, sulting, begrensning, kontrolltanker, veiing, trening osv. er ikke noe å ønske seg. Og veien fra full kontroll til null kontroll er så kort, så kort - at du legger ikke merke til at du tråkker over engang

Vær forsiktig med dere selv - det handler om å leve. Og å leve godt.

fra Fedonisten

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat