Vis enkelt innlegg
Gammel 12-01-07, 11:19   #10
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Muskelmasse og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe, her.

tir na nog:
Din kjære dame er dessverre veldig usunn når hun er vegetarianer og spiser bare grønnsaker, har vanskelig for å få i seg de næringsstoffene hun trenger.

tech:
Hjernen trives best på ketoner. Du mister ikke muskelmasse av å spise lavkarbo, den øker og fettet forsvinner som ved ett trylleslag.

jeg tror nok jeg fint kunne klart å spise lavkarbo som veggis. det er ikke akkurat sånn at man utelukkende spiser grønnsake når man ikke spiser kjøtt. mulighetene er mangfoldige om man bare bruker hue litt. en venn av meg er veganer, og har perfekte helsemessige verdier. han tror også på lavglykemisk kosthold, og spiser lite ris og brød, men mye "riktig" fett gjennom f.eks oljer og nøtter.
det er klart langt vanskeligere, men ikke umulig!
jeg er "heldig", da jeg har tatt inn sjømat i kostholdet igjen, og har økt en del på det for å gjøre det enklere for meg selv.

når det gjelder det med muskelmasse, så har jeg fått mye mer tonede muskler på f.eks overarmene etter at jeg har kuttet karbene. jeg regner med at det er fordi fette forsvinner, sånn at musklene defineres mer. så dette er enda en av mytene fra en fastlåst vestlig mening om kosthold.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat