Vis enkelt innlegg
Gammel 12-01-07, 13:17   #25
Bolla Piggsvin
Medlem

Bolla Piggsvin sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 60
Bolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt segBolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Drikk mye vann - men hvordan er egentlig vannet?

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

dette var interessant lesning

der jeg vokste opp drakk vi vann fra femunden. og vannet er fantastisk! virkelig! vann smaker i prinsipp ikke så mye, men det er som om det har en ekstra frisk bismak av et slag. jeg tror jeg dobler vanninntaket mitt når jeg er på besøk hos folka mine!
men! da jeg flyttet til oslo for ca sju år siden bodde jeg først et par år på vestsiden (skillebekk og vika) og der smakte seriøst springvannet drit, unnskyld min fransk, men jeg måtte begynne å koke det, eller kjøpe vann på flaske. vet ikke om det ble noe bedre av å kokinga, det var bare en idé som satt igjen etter offentlige oppfordringer om å koke vannet da det kom kloakk i drikkevannet da jeg bodde i trondheim, og de typer alternativer som nevnes her var da ukjente for meg.
men da jeg flyttet til østkanten var det som natt og dag. vannet smakte mye bedre, man følte seg renere etter at man dusjet etc.. jeg har virkelig ikke peil på hvor vi får vannet vårt fra her i oslo (har tankt på akerselva på østkanten?!?) er det noen som har en forklaring på dette? finnes det faktisk et privilegium vi her på østkanten har over vestkanten, hehemmmm?

Vet ikke helt på Østkanten, hvis du mener indre øst. Vi nordafor Sinsenkrysset får i hvert fall vannet fra Maridalsvannet, og egentlig skal jeg ikke klage på smaken - annet enn at de klorer så forferdelig noen ganger. Lurer jo på hvorfor de gjør det - klor bruker man jo ofte for å drepe bakterier... Siden jeg synes kroppen fungerer mye bedre når jeg renser med Vivatap, kan det jo hende det er klor jeg reagerer på. Det er vel ikke akkurat sunt å få i seg for mye av det Har forresten hørt at vannledningene her omkring er veldig gamle og dårlige. Det er ikke sikkert selve vannet er så ille i utgangspunktet, kanskje det skyldes ledningsnettet? Jeg fortsetter i hvert fall med min Vivatap (eller Sangovin - samme sak). Enten det er troa eller hva det er, så føler jeg meg bedre med det, og det koster en bagatell (ca. 20 kroner for å rense 36 liter vann).

Bolla Piggsvin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat