Vis enkelt innlegg
Gammel 12-01-07, 21:43   #27
bubavon
Medlem

bubavon sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: oslo
Alder: 42
bubavon har en fantastisk aura rundt segbubavon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Muskelmasse og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Solan, her.

Rart. Jeg gikk inn i koden for innlegget ditt, og fant

http://www.classicbodybuilders.com/b...nysansone2.jpg

Den kom fint frem, men fremdeles ikke i innlegget ditt. Weston A Price: God filosofi. Hvordan tilpasser du det trening? Hva er dine proteinkilder? Lest mye Stuart McRobert?

Aldri hørt om Stuart McRobert.

Først og fremst trener jeg rundt 45 min. styrketrening 4 dager i uka, og rundt 1 time kondisjonstrening 1 gang i uka. Og for å si det på denne måten: heller 45 min styrketrening enn 5 timer gåing, jeg satser på korte intensive økter.

Kostholdet mitt, består av mye fett fra kjøtt, smør, fløte kokos, smult, til og med marg og ikke minst 1 ss tran daglig. Weston Price var opptatt av at fett og vitamin A var viktig for å kunne utnytte seg fullt av proteiner og mineraler. Også spiser jeg selvfølgelig kjøtt, innmat, skalldyr og fugl, jeg er ikke spesielt glad i fisk så det blir ikke så mye av det. Jeg velger fete kjøttstykker og spiser innmat flere ganger i uka. Daglig blir det rundt 400-500 gram totalt tipper jeg. 4 egg daglig går også med, og noe ost, også spiser jeg av og til fiskerogn.

En annen ting jeg synes er svært viktig å spise er hjemmelaget kraft, kokt på bein og knoker i timevis, jeg tar vare på kyllingbein og kjøper kraftbein i butikken og koker en stor kjele så jeg har hele uka. Fin kraft skal bli gelèaktig når den er kald.

Siden jeg har satset på en noe mykere muskeltone, har jeg også lagt til karbohydratmatvarer i kostholdet mitt, og Weston Price mente at korn, belgfrukter o.l måtte behandles skikkelig med bløtleggeing, spiring eller gjæring for at de kunne fordøyes lettere. Men jeg er fortsatt ikke helt sikker på dette området, så jeg driver egentlig å tester ut om jeg trenger de eller ikke nå.

Jeg er ingen tilhenger av mellomåltider, derfor spiser jeg all maten min i 3 måltider om dagen (vanligvis), og trives mye bedre med det.

Av kosttilskudd tar jeg 15 gram kreatin, ZMA og en sånn multivitamin pille daglig. Ellers så drikker jeg ikke kaffe, eller røyker eller noe sånt, men selvfølgelig er jeg på fest av og til jeg og, da blir det pils. På lørdager pleier jeg ikke være så kjempenøye på hva jeg spiser, tar meg gjerne litt iskrem da, og samme gjelder om jeg er på noen sosiale sammenkomster ellers i uka, spiser det som blir servert. Men ellers så holder jeg meg til dietten.

Uansett, jeg er ikke opptatt av å få enorme muskler, men heller en fin kropp og det innebærer at de blir noe større, For øyeblikket veier jeg 80 kg og er 180cm høy, og jeg tok en sånn kroppsfett test for et halvt år siden, da var den på 11%, tipper at den er sånn ca. der nå og.