Vis enkelt innlegg
Gammel 12-01-07, 23:05   #29
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve

donjuanwannabe sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Muskelmasse og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

jeg tror nok jeg fint kunne klart å spise lavkarbo som veggis. det er ikke akkurat sånn at man utelukkende spiser grønnsake når man ikke spiser kjøtt. mulighetene er mangfoldige om man bare bruker hue litt. en venn av meg er veganer, og har perfekte helsemessige verdier. han tror også på lavglykemisk kosthold, og spiser lite ris og brød, men mye "riktig" fett gjennom f.eks oljer og nøtter.
det er klart langt vanskeligere, men ikke umulig!
jeg er "heldig", da jeg har tatt inn sjømat i kostholdet igjen, og har økt en del på det for å gjøre det enklere for meg selv.

når det gjelder det med muskelmasse, så har jeg fått mye mer tonede muskler på f.eks overarmene etter at jeg har kuttet karbene. jeg regner med at det er fordi fette forsvinner, sånn at musklene defineres mer. så dette er enda en av mytene fra en fastlåst vestlig mening om kosthold.

Jeg vet ikke hvor mange forskjellige "nivåer" det finnes av vegetarianere, men jeg mente selvfølgelig de som kun lever på grønnsaker. Men de som spiser fisk og egg i tillegg spiser jo ganske sunt (men ikke optimalt). Men fisk er vel kjøtt? Ja, jeg visste det. Jeg bare stusset over noe på nettet om en mann som bare spiser grønnsaker og fisk, men dyr spiser han ikke fordi de skal få leve...og man skal ikke drepe osv.... Men er ikke fisk ett liv da?

Det er ikke slik at lavkarbo-kost gir deg plutselig større armer, men det stemmer at hvis man spiser lavkarbo så økes muskulaturen over hele kroppen grunnet det høye proteininntaket og fravær av karbohydrater. Du blir ikke bodybuilder riktignok, men muskelmassen øker ja så det er ingen myte.

Til bodybuildere:
Ron Coleman ser jo syk ut. Ser jo helt for jæ..... ut, kan vel ikke få slik kropp uten doping?

Clarence bass imponerte meg mest. Visste ikke at man kunne ha så mye muskler på siden jeg!! Ser jo ut som det er malt på ham. Jeg liker best normalt slanke kropper med superdefinerte muskler,slik som hvis han hadde hatt klær på så ser du ikke at han har en fantastisk kropp. Altså at vedkommende ser ikke spesielt stor ut med klær på, skjønner? Hvis du hadde sett Ron med klær så ser man jo at han er SVÆR med en gang. Lurer på han får klærne spesialsydd. Må ha jo den lårvidden på buksene og genser med xtrem v-stil.