Vis enkelt innlegg
Gammel 25-10-04, 19:55   #10
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Iset

Hva er "slow burn"-trening forresten? Det ligger vel i ordet da, men kan du utdype det litt? Og hva anbefalte Kenn deg å spise? Protein og fett ja, men var det mat han anbefalte fremfor annen mat når det gjelder fett og proteiner?

Super Slow Burn er en treningsmetode jeg lærte hos personlig trener. Det er styrketrening og man skal belaste muskelen veeldig sakte og rolig. Når man løfter vektene skal man utføre belastningen i 10 sekunder og 10 sekunder tilbake igjen, når vektene går nedover skal man ikke touche de andre vektene fordi da hviler muskelen.
Man skal ha muskelen under belastning hele tiden så den ikke får muligheten til å hvile for å få treningen så effektiv som mulig. Når man begynner neste "rep" skal man veeeldig saakte ta vekten rolig opp igjen og så øke litt til, til totalt 10 sekunder igjen. Og så ned. Man trener til man er totalt utmattet. Man trenger ikke å "varme opp" når man trener slik. Man tar bare og bruker de 2 første reps til oppvarming. Men da er disse 2 øvelsene kortere enn normalt, kanskje 6-8 sekunder opp (men ikke helt opp) og det samme ned. Jeg vurdere virkelig å begynne å trene slik igjen. Det er jo effektivt. Og når jeg kan det så er det jo dumt å la vær.

Han anbefalte alt mulig av rent kjøtt med mye fett (biff, kjøttdeig, mm) fugl og spesielt fisk. (Han ble litt "på vakt" da jeg sa at jeg ikke spiste fisk Men det eneste jeg liker er makrell i tomat så det skal jeg begynne å spise når jeg er skal øke karbotallet senere, på svartbrød noen dager i uken kanskje). Kjøttpålegg var bra også men ikke for mye av dette (skinke, salami o.l). Samt ikke spise for mye av meieriprodukter. I tillegg nøtter såklart (senere i fasen). Og grønnsaker ditto. Jeg merket ihvertfall at jeg ikke hadde høy motstand når jeg gjorde alt som han sa, jeg raste ned i vekt. (Men nå klarer jeg ikke å følge noe over lang tid da. Så jeg gikk fort opp igjen, og litt ned igjen..) Men det går seg til over tid tror jeg.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat