Vis enkelt innlegg
Gammel 25-10-04, 21:01   #15
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Takk for god info, Marianne!

Jeg drikker ikke mye kaffe, men det er greit å vite likevel! Hvem er det som har skrevet det du siterer?

Jeg drakk to kopper kaffe her en ettermiddag hos en venninne, og jeg fikk skikkelig hjertebank. Stort sett begrenser jeg meg til en kaffe latte på kafé en gang i uka, og det er vel ingen krise, men i ekstra følsomme perioder har jeg merket at det heller ikke er bra - blir småkvalm og uggen (men det kan jo like gjerne skyldes melka... Har ikke sjekket ut det.).

Men noen ganger MÅ jeg ha svart te, det holder ikke med Rooibos e. l.
Det er noe rart der... tror psyken kan ha behov for en liten dose koffein iblant, kanskje...?? Akkurat som jeg i blant har lyst på en røyk eller noe med alkohol i. Så lenge det er med måte, er det vel greit...

Tror forresten ikke det er bra å drikke så mye koffeinfri kaffe heller. Mener å ha lest noe Fedon Lindberg har skrevet om det, men akkurat nå husker jeg ikke helt. Noe med at det også påvirker hormonene... skal se om jeg finner det igjen.

Har dere sett videoen til Coldplay, der det står om edderkopper og koffein? Det viser seg at de (edderkoppene), hvis de blir gitt koffein, ikke greier å spinne nettene sine som de skal. De blir fulle av hull!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat