Vis enkelt innlegg
Gammel 14-01-07, 19:28   #11
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve

donjuanwannabe sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: "Fedmefaktor" i Dagbladet

Jeg tror han kommer til å gjøre befolkningen enda mer usikker. Ja han sier nei til brød, men han sier også ja til potet. Og husker jeg rett så sa han på debatten på NRK at pasta fyller godt opp i magen, sa da er vel pasta også OK. Leste litt i Dagbladet i går. Han er veldig fettredd, han mener man må holde seg unna oljer o.l. og tran (!). Hvor mye utgjør å kutte ut 1 ss tran hver dag for de som tar det? Som Karin sier så vil han at vi skal spise kun magert kjøtt. Nøtter har han som kjent veldig høyt på fedmefaktor-planen sin, så nøtter er også nei-mat. Videre så sier han mye godt om grønnsaker, salat, fisk, skalldyr, supper o.l. Han mener vel at vi ikke skal ha noe fett i kosten eller? Vet han noe om blodsukker? Ser ikke ut som han vet på hvilken måte de forskjellige matvarene påvirker blodsukkeret.

Og denne mannen kaller seg Ernæringsprofessor!?

Han kan virkelig ikke nok om kost til å gi ut en bok om det.

Konklusjon: Han kan like lite om sunn kost som Statens Ernæringsråd og Grete Roede og resten av gjengen.