Jeg var på kurs i går, og da snakket vi om jula, julekaker og julemat osv. osv. Mange "gruer" seg litt til jula og alt som er å spise i den forbindelse har jeg inntrykk av. Til jul i år skal jeg gjøre som jeg gjorde til jul i fjor; Bake vanlige pepperkaker sammen med Andrea. Lage brente mandler og marsipan m/fruktose. Bake et par kaker (Fedon-kaker) - men det blir ingen typiske julekaker i år heller her i huset. I stor grad er dette "ut-og-inn-kaker" - og jeg tror ikke "pip-pip'ene" har godt av alle julekakene de får på nyåret heller.... Noe av det lureste jeg gjorde før jul i fjor var å bestemme meg for hvordan jula skulle være for meg. I forhold til hva jeg skulle spise. NB! Ikke i forhold til hva jeg IKKE skulle spise altså! Vesentlig forskjell på hvordan det føles nemlig.... Jeg tror nemlig - nei jeg er overbevist om! at bestemmelsen for hva man skal spise i forbindelse med en sånn langvarig feiring må gjøres i god tid i forveien. Nytter liksom ikke å sitte med flere kakefat foran seg og så begynne å vurdere eller bestemme seg for om man skal spise, om man skal slutte å spise julekaker osv. Nå ble visst ikke dette noen tips om søtsaker eller no' men det blei det det blei!