Vis enkelt innlegg
Gammel 26-10-04, 09:54   #8
guro
Sterk og fri!

guro sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Alder: 60
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten

Jeg var på kurs i går, og da snakket vi om jula, julekaker og julemat osv. osv. Mange "gruer" seg litt til jula og alt som er å spise i den forbindelse har jeg inntrykk av. Til jul i år skal jeg gjøre som jeg gjorde til jul i fjor; Bake vanlige pepperkaker sammen med Andrea. Lage brente mandler og marsipan m/fruktose. Bake et par kaker (Fedon-kaker) - men det blir ingen typiske julekaker i år heller her i huset. I stor grad er dette "ut-og-inn-kaker" - og jeg tror ikke "pip-pip'ene" har godt av alle julekakene de får på nyåret heller....

Noe av det lureste jeg gjorde før jul i fjor var å bestemme meg for hvordan jula skulle være for meg. I forhold til hva jeg skulle spise. NB! Ikke i forhold til hva jeg IKKE skulle spise altså! Vesentlig forskjell på hvordan det føles nemlig.... Jeg tror nemlig - nei jeg er overbevist om! at bestemmelsen for hva man skal spise i forbindelse med en sånn langvarig feiring må gjøres i god tid i forveien. Nytter liksom ikke å sitte med flere kakefat foran seg og så begynne å vurdere eller bestemme seg for om man skal spise, om man skal slutte å spise julekaker osv.

Nå ble visst ikke dette noen tips om søtsaker eller no' men det blei det det blei!

Og 'det det blei' var veldig fornuftig sagt. Det er jo derfor vi driver å planlegger jula allerede i oktober. For å forberede oss både praktisk og mentalt.

Men du Fedonisten, brente mandler - har du fått til det med fruktose du? Du deler kanskje dine erfaringer litt mer konkret da? I form av oppskrift?