Sv: Ut å spise på lav-karbo?
Opprinnelig lagt inn av Fridolina, her.
Så bra Nille og Hyper
Ska begynne med min tverfag oppgave nå.. Den ska handle om hvordan gjøre det enklere for de som trenger special mat (allergier,vegetarian,Lav-karbo osv).. Og hva kan restaurant bransjen gøre for å hjelpe norge å bli sunnere..
Den må ha en problemstilling og en undersøkelse..
Da foreslår jeg at du også lager en tråd hvor du spør om hvordan VI ønsker der burde være.......
Som f.eks. at det er tilrettelagt for å kunne velge annet tilbehør enn poteter, ris og pasta. I mange andre land er det slik at retten kommer med f.eks. kjøtt og grønnsaker, så kan man velge fritt hva slags potet, ris, pasta, eller ekstra grønnsaker man vil ha. Men litt opplæring av ansatte (som f.eks.på respekt for kunden og hva han ber om) er ikke å forakte. Og om kjøkkenet påstår at det er "vanskelig" og "mye ekstraarbeid" å legge på ekstragrønt så er det pisspreik. Det har jeg fra flere som driver i bransjen. Men det er vel forskjell på de og.....