Vis enkelt innlegg
Gammel 19-01-07, 22:30   #1
Frøya
Juniormedlem
 
Frøya sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 42
Innlegg: 38
Frøya har en fantastisk aura rundt segFrøya har en fantastisk aura rundt seg
Unhappy

pco spørsmål- ??

Hei

Jeg fikk påvist pco - cyster på den ene eggstokken min da jeg var hos gynekologen min for 3 dager siden. Jeg sluttet på p-pillen i oktober -06 og har ikke hatt mensen siden så jeg var litt bekymret for at noe var galt. Nå har jeg fått litt panikk. Disse cystene har tydligvis kommet etter at jeg sluttet på p-pillen for jeg var hos gynekologen rett før sommeren -06 og den gangen så hun ikke noe uvanlig (ingen cyster).

Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg litt med dette:

Er det slik at cystene sprer seg? Kan jeg få cyster på den andre eggstokken også nå helt plutselig, eller holder dette seg i sjakk?

Er det noe jeg kan gjøre for ikke å bli verre?

Jeg fikk resept på provera for å fremskynde en blødning for å kunne ta hormonprøver, men hun sa at det var opptil meg om jeg ville ta dem umiddelbart eller om jeg vil vente på at min naturlige syklus eventuelt kommer i gang. Jeg må innrømme at jeg er redd for at noe er virkelig galt (da jeg har så utrolig lyst til å kunne få barn om ikke for lenge) og er fristet til å gjennomføre kuren. Men, fremkaller denne eggløsning eller bare blødning?

Jeg er i tillegg moderat plaget av kviser (som selvfølgelig kom tilbake da jeg sluttet på p-pillen (yasmin)). Ellers er jeg forholdsvis slank, har spist lavkarbo i ca. 1 år og har gått ned noen små kilo (ca.3 kanskje? veier meg aldri pga. psyken).

Èn ting til: jeg er ganske plaget av mye magesmerter i navleområdet og opp mot solar plexus. Har dette noen sammenheng med cystene og hormonforstyrrelser?

Jeg er veldig takknemlig for svar- jeg ble så stressa og grinete hos legen at jeg glemte å spørre om hva pco egentlig dreier seg om.

hilsen ganske redd og fortvilet frøya

__________________


Frøya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat