Tråd: Kvalm?
Vis enkelt innlegg
Gammel 20-01-07, 18:09   #4
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Kvalm?

Opprinnelig lagt inn av Isalien, her.

Jeg har nylig begynt med lavkarbo. De siste 3-4 dagene har jeg vel spist så lite karbo at jeg sikkert kvalifiserer til Atkins. (leser om emnene).

I dag spiste jeg to egg og bacon til frokost, litt salat og fetaost. Og en halv appelsin.

Jeg ble kvalm og var kvalm i timesvis. Er det vanlig å være kvalm i starten av en sånn kur?

Det er som de andre jer sier normalt at man blir kalm og svimmel eller generellt uvell de første par tre dagene i ketose. Men m du plutselig blir det rett etter et måltid tror jeg heller at det er noe du har spist. APPELSIN f.eks. er ikke lavkarbo (10,4 karber pr 100 gram), og mange blir kalme og uvelle i magen på grunn av syren i appelsinen når de spiser den sammen med fettholdig mat.