Vis enkelt innlegg
Gammel 20-01-07, 18:51   #3
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Kvifor ikkje ta jerntabl når ein er på atkins?

Om du spiser etter Atkins sine prinsipper skal du egentlig ikke behøve jerntilskudd fordi du får en del gjennom kosten - og det skal være nok. Men om du har lav blodprosent fra før, er menstruerende kvinne og nettopp har begynt på lavkarbo kan du godt ta en god multivitamin med jern i. Iallefall i begynnelsen, til kosten har "satt seg". Det kan ta noen uker/måneder. Jeg har tidligere vært såkalt anemisk. Har hatt blodmangel og b-vitamin mangel, såpass at jeg måtte gå å få sprøyter hos legen. Men det var før lavkarbo. Nå har jeg så høy blodrosent at jeg stadig får forespørsel om jeg vil bli blodgiver. OG de siste prøvene mine viste at jeg har såpass mye b-vitaminer i blodet at jeg ble bedt om å IKKE ta b-vitamin tilskudd.

Sist redigert av Nille : 20-01-07 kl 22:09. Årsak: staving..manglende sådann
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat