Tråd: Knekkebrød?
Vis enkelt innlegg
Gammel 23-01-07, 07:48   #35
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Knekkebrød?

Opprinnelig lagt inn av tech, her.

Angående karber, jeg kom fram til at de har ca 3.06 karber per skive. Bare å dele totale karber av 46.25 på totale antall skiver som er 15 (husk at de er halvparten av størelsen av de fleste andre knekkebrød, men er fortsatt det minste i karber tror jeg.).
Eller har jeg regnet feil?

Nå så jeg at Sætre Fiberrik inneholder sukker (http://www.saetre.no/faq/detail.asp?page=9), er det fortsatt greit å spise de på induksjonen?
Har ikke forstått dette med sukker, virker som Atkins sier at sukker er fy-fy uansett, men han sier ikke spesifikt at vi må unngå for eks. bacon som er tilsatt sukker :/

Fiberrik med solsikkefrø har 37 karber pr 100 gram. Skivene er veldig variable i vekt, fra 6 til 10 gram. Jeg har alltid regnet 3,7 gram pr skive for å være sikker (da slipper jeg å veie dem for hver gang og får iallefall ike MER karber enn jeg tror !)

Det kjekkeste er at det er "Atkins-godkjent". Jeg skrev til Atkins Support (den gangen de hadde det) med næringsinnhold etc. og fikk svar tilbake at 1 pr dag var greitt på Induksjon.

Atkins sier også at vi ikke må bli helt hysteriske. Unngå sukker - klart, mens e også på karboinnholdet. Er det under 4-5 karber pr 100 gram på varer du spiser små mengder av, er det så lite at det ikke har noen effekt på de fleste. Men stanser vekttapet og du finner at du reagerer på selv små mengder, må du vurdere disse varene igjen.