Vis enkelt innlegg
Gammel 23-01-07, 21:38   #18
Borealis
Seniormedlem

Borealis sin avatar

Medlem siden: May 2006
Alder: 55
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Forbud mot transfett, i New York...

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Det er ikke korrekt at norsk margarin er fritt for transfett. Ingen av produksentene kan på skriftlig forespørsel garantere at deres margarin ikke inneholder transfett. Hvis de kunne så ville de vel, ikke sant ?

Ser frem til transfett forbud. Jeg vet ikke hvordan deres årer ser ut, men MINE årer blir nemlig lite lekre av slikt. Og jeg vil iallefall ikke at hjertet mitt plutselig tar kvelden på grunn av tette årer. Derfor holder jeg meg borte fra transfett og transfettholdige varer som margarin, posesauser/supper, kjeks etc. (Jeg bruker under tvil Hellmanns Real Mayonaise fordi de sier den ikke inneholder transfett. Det står 0 transfats på næringsnnholdet også). Når de ikke engang oppgir det på næringsinnhold kan vi ikke verne oss mot det vi ikke vil ha heller.

En liten digresjon, Nille, men jeg mener forøvrig ha lest, at det fettet man finner på blodkarenes vegger, mest er av typen umettet...? Stemme dette?
Mange tenker jo "det skumle mettede fettet", fra kotelettrand, melk, etc...men det er ikke det man finner mest av igjen på karveggene?

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat