Vis enkelt innlegg
Gammel 26-01-07, 16:12   #4
Karin
Seniormedlem

Karin sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 69
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Må man spise om kvelden?

Det er faktisk ikke dumt å la være å spise om kvelden om du greier det, eller i alle fall spise noe uten karber i, som f eks egg eller en kjøttbit eller noe.

Jeg stoppet en gang helt opp i vektnedgang, og fikk da det rådet å ikke spise noen karber om kvelden. Det funket!

Forklaringen var at man forbrenner mest (faktisk!) mens man sover, og kroppen leter jo først og fremst etter karber å forbrenne. Når den ikke finner det, brenner den fett. Dermed skulle du gå enda mer ned om du ikke har spist noen karber før du legger deg.

Men husk at du ikke skal være sulten, dessuten sover i alle fall jeg dårligere hvis jeg er sulten. . . Og Atkins sier at man ikke bør gå mer enn 6 timer i våken tilstand uten å spise.

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat