Vis enkelt innlegg
Gammel 26-01-07, 23:06   #12
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Bananas med kredittkortet

Opprinnelig lagt inn av Solan, her.

OK, gikk nettopp helt bananas på http://tropicaloilseurope.com og kjøpte ... mye kokosolje (og en liten krukke pameolje). Dere får rapport om oljene når jeg får dem (hvis jeg da ikke må i gjeldsfengsel for kredittkortbruken min her først).

Alla tropiska oljor är bra. De innehåller extremt mycket mättat fett och mättat fett är nyttigt. Det härsknar inte i våra blodådror.

Jag är själv förtjust i Cocosa Extra Virgin, den där från Soma Nordic. Jag steker i den, trots att jag kanske förstör en massa nyttigheter. Det passar nämligen min smak. Den smaklösa varianten är jag inte lika intrresserad av.

När jag blir klar med min kvinnobok ska jag rapportera en smula om de tester jag genomgår nu för tiden. Jag har ingen oxidativ stress i kroppen, och det intresserar vetenskapen. I klartext: mina celler åldras inte. Här har vi kanske förklaringen till att de gamla inuiterna hade en så god hälsa.

Jag har för närvarande det lägsta värdet på oxidativ stress som man mätt i Sverige. Det näst lägsta värdet har en författarkompis som skriver böcker om fettätande. Han heter Lars-Erik Litsfeldt och äter som jag.

Ju mer fett vi äter, desto friskare blir vi. Under förutsättning att vi inte kombinerer karbohydrater och fett.

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat