Vis enkelt innlegg
Gammel 01-02-07, 00:27   #16
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve

donjuanwannabe sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Ut å spise på lav-karbo?

Jeg tror grunnen til at det er vanskelig å få byttet poteten eller risen osv. med sunnere alternativer som grønnsaker o.l. på restauranten er økonomisk. Eller det er vel ganske garantert at det er grunnen. Det er jo mye dyrere med grønnsaker/kjøtt enn pasta/potet så jeg skjønner egentlig restauranten veldig godt i denne saken. Prisen i menyen er jo basert på ett visst antall gram (eller størrelse) med kjøtt og grønnsaker pluss litt pasta eller potet e.l. Hvis mange skal ha xtra kjøtt eller grønt må jo restauranten ha spesialpriser for dette. Altså lage egen lavkarbomeny i tillegg til vanlig meny. Men det tror jeg ikke blir utbredt i restaurantene. Markedet er for lite for dette.

Det er vel ingen som hadde likt å få litt xtra grønnsaker eller kjøtt med kommentaren; "da blir det 50 kroner xtra takk". Så da er det best å bare spise det man får og bare la poteten/risen ligge igjen evt. bestille en kyllingsalat e.l. istedet. Og ellers så er det vel ikke farlig å skjeie ut litt heller da, det er vel ikke så ofte man er på restaurant. Man bør ikke være fanatisk heller. Da kan man jo bli orektiker. Altså at man er sykelig opptatt av å leve sunt hele tiden. Ikke bra det heller.