Sv: Reduserer man fettinntaket etter hvert?
Opprinnelig lagt inn av Frank, her.
Jeg har gått på Atkinsdietten i en måned nå og har begynt klatringen i "karbo-stigen". Som jeg har forstått er kombinasjonen fett og høyt karboinntak uheldig, bl.a fordi kroppen forbrenner karbohydrater før den i det hele tatt vurderer å starte fettforbrenning. Det jeg lurer på er derfor hva som skjer etterhvert som man øker sitt karboinntak. Skal man da etterhvert ende opp med å redusere fettintaket?
Håper noen kan svare på dette....
Frank
Jeg er ikke ekspert på det her, og jeg anbefaler deg å søke i tråder rundt om kring for å finne ut mer nøyaktig informasjon.
Men jeg vet at det er forskjell på karbohydrater og karbohydrater. Du har raske og langsomme.
De raske er de du finner i mye raffinert og preparert mat, som godteri med stort sukkerinnhold, fritert mat, mat med høyt stivelsesinnhold (de fleste brød, pasta, ris etc....)
De langsomme karbene finner du i en del av de grønnsakene du skal unngå i induksjon, men kan øke på etterhvert. Dette er matvarer som også inneholder masse andre ting man trenger, som mineraler, vitaminer og andre gode greier. Det er også derfor man bør ta kosttilskudd for å dekke de behovene under induksjon, som i første omgang er til å for å helomvende kroppen, tømme glycogenlageret sånn at kroppen for alvor kan sette i gang fettforbrenningen.
Har du Atkins-boka?

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|