Vis enkelt innlegg
Gammel 01-02-07, 21:48   #60
BiggestLooser
Medlem

BiggestLooser sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Canada, tidligere Arendal.
Alder: 62
BiggestLooser har en fantastisk aura rundt segBiggestLooser har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Min vei mot bedre helse.

Jeg tok en urinprøve i dag og selvfølgelig viste den utslag på ketoner, men den viste også at nyrene mine lekker masse proteiner. Sykepleieren likte ikke det. Jeg har litt mikroalbuminuri (små spor av proteiner i urinen p.g.a. nyreskade), men nå er det utslag på det aller mørkeste på stiksen.

Det er ennå noen uker til jeg skal til legen igjen og jeg blir også fortløpende vurdert av sykepleier. Det er mulig at en ketogen diett er en for stor belasting på nyrene mine. Dette var legen redd for, og derfor ville hun i utgangspunktet at jeg ikke skulle gå på det. Men jeg fikk da endelig klarsignal til å prøve dette i noen uker. Men det er mulig at jeg må gå tilbake til mitt lav glykemisk belastning (GB) kosthold hvis urinprøvene viser at jeg lekker masse proteiner. Det er ikke en urinveisinfeksjon. Det har jeg fått fastlagt.

BiggestLooser er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav glykemisk belastning. Svar med sitat