Vis enkelt innlegg
Gammel 02-02-07, 09:47   #11
Borealis
Seniormedlem

Borealis sin avatar

Medlem siden: May 2006
Alder: 55
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Reduserer man fettinntaket etter hvert?

Opprinnelig lagt inn av Frank, her.

Takk for svar. Joda jeg har hatt effekt, men hadde kanskje trodd jeg skulle gå ned enda litt mer. Uansett: på de første fire ukene har jeg gått ned fem kilo. (Er 188 cm høy og var 107 kg da jeg starta). Hadde ei uke hvor jeg sto stille og lurer litt på om årsaken kan være at jeg måtte ta smertestillende tabletter et par dager pga stiv nakke/hodesmerter. Men jeg er fornøyd likevel. Også er det jo så enkelt å holde ut på kuren - Her spiser man jo festmat hver dag, hehehe....
Takker også dere andre som har engasjert dere. Dette med at man etterhvert ender opp på en Fedon-lignende diett tror jeg stemmer bra. Når man leser Atkins' beskrivelse av dietten for resten av livet synes jeg det er vnaskelig å se særlig stor forskjell i forhold til Fedon - og det er jo bra.
Dere har sikkert også rett i at fettinntaket vil justere seg mer eller mindre av seg selv og at man må passe på hva slags karber man har i seg i fremover...
Forresten, en annen ting. Atkins anbefaler ketostix (tror jeg det heter). Har vært på apoteket, men de sier det er gått ut av produksjon. Kan man få det fra annet hold?

Det må nå være ulikt fra apotek til apotek..jeg har fått tak i ketostix (kan ha ulike navn, men be om stix til å måle ketoner i urinen), på to ulike apotek her i lille Harstad...

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat