Vis enkelt innlegg
Gammel 28-10-04, 11:21   #795
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av guro

Det går greit å kjøre rett fram og svinge til venstre, men i hver eneste høyresving eller høyreavkjøring fyker døren opp - om jeg har glemt å holde fast i den. Og når jeg endelig parkerte da ville den ikke opp,

Et lite tips fra en EX Fiat Uno eier (moi - eller "moa", som Marianne ville sagt)
Jeg måtte øse bilen hver gang det regnet. Skrape vinduene på både ut og innside når det var frost. OG hadde samme problem som deg med døren. Mange ganger jeg trodde døren var igjen fikk jeg meg noen småsjokk i rundkjøringene. Jeg har krabbet mye - både frem og tilbake !! Men som regel kom jeg ut av døren på den andre siden .... !

Men altså, tipset:

1. Bind et langt skjerf i håndtaket på bildøren på innsiden. Sett deg inn i bilen. Bind skjerfet rundt låret, slik at det er begrenset hvor mye døra kan svinge opp. Evt. bruke et langt belte. Skjerfet kan også festes rundt livet !! (dette måtte jeg gjøre hver vinter - tror jammen jeg solgte den med skjerfet i jeg ! )
  2. Kjøp ny bil ! Det gjorde jeg til slutt..... Aldri mere Fiat i vinter Norge !