Vis enkelt innlegg
Gammel 03-02-07, 01:21   #13
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve

donjuanwannabe sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Reduserer man fettinntaket etter hvert?

Opprinnelig lagt inn av Frank, her.

Aha..... Jeg har forsynt meg grovt av både fløte, meierismør, seterrømme og fete oster (i tillegg til kjøtt/fisk). Bør kanskje redusere inntaket av meieriprodukter noe da? Fløte bruker jeg i kaffe, noe jeg aldri har gjort tidligere. I tillegg bruker jeg det også i sauser og omeletter. Smøret går også i sauser og den siste tida også på Sætre fiberrik knekkebrød (i tykke, deilige lag). Oster som brie, ridderost og vanlig hvitost spiser jeg til det meste - også som snacks...
Synes ellers det var beroligende å lese det du sier om karbene og at det er søppelmaten som går dårlig sammen med fett...

Pass på meieriprodukter ja, for mye av de kan gjøre at du ikke tar av så raskt. Men gjelder ikke meierismør, det er rent fett så ingen fare forbundet med det.