Sv: Cla?
Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe, her.
Men Ray & Terry's Longevity Program er vel heller ikke noe lavkarbo-kosthold.
Forskere har visst i over 70 år at levelengden til dyr kan øke proposjonalt med redusert kalori inntak. Etthvert menneske som ønsker å få en bedre kropp og en bedre alderdom bør holde seg til et lavkarbo-kosthold. Ikke bare får man det bedre, man kan redusere risikoen for mange sykdommer og problemer.
Så det er klart at Ray & Terry sitt program følger et lavkarbo-kosthold
Det er mye jeg kunne sagt om kosttilskudd, kanskje skriver jeg en mer utfyllende respons på dette senere. Jeg kommer hvertfall aldri til å slutte med kosttilskudd selv, har hatt positiv effekt av det, men det meste av kosttilskudd er nok ikke særlig merkbart.
Anti-oksidanter f.eks. som hjelper å fjerne frie radikaler fra cellene dine, slik at dem ikke blir ødelagt. Disse vil jeg tror du aldri kan merke noe til, men de har en viktig funksjon i kroppen din. Viktig med en diett som innholder naturlige antioksidanter, men jeg tar ekstra i tilskudd også.
Det er jo også et spørsmål hvor stor effekt det har å ta den offentlige anbefalte dosen. Personlig tar jeg endel mer enn den anbefalingen, og ligger for øyeblikket rett under det som er anbefalt av Ray & Terry.
(Jeg tar forresten ikke CLA)
|