MASSE GRØNNSAKER er viktig på Atkins !! Og du behøver ikke koke de ihjel ! Jeg legger f.eks. brokkolibukettene i kaldt, litt saltet vann i ei gryte på komfyren. Nå vannet koker er det ferdig ! Brokkolien blir akkurat passe. Varm men sprø og ikke ihjelkokt. Eller jeg koker blomkål i buketter ca 10-15 min. Tar det opp av vannet, hiver brokkolien oppi så står den og trekker mens jeg lager stappe av blomkålen......
Andre har sikker andre ideer, men det er uansett viktig å ikke spise for lite grønnsaker. På induksjonen skal hoveddelen av de karbohydratene du får i deg nettopp bestå av grønnsaker.
Dette kommer jeg til å mase om altså !! Det er bare 14 dager du må følge induksjonen. Men du kan gå på induksjon opptil 6 mnd uten problem, sier Atkins. Jeg kjenner folk som har mye å ta av, tar av seint og har gått på induksjonsregler/mengde karboer i over to år. Men det er de ekstreme ! Sjøl gikk jeg på induksjonsregler/mengde i 6 mnd før jeg begynte å legge til karber etter "stigen". Jeg har måttet gp nedover igjen og er tilbake på 25 karber. Skal øke neste uke igjen....tror jeg !