Vis enkelt innlegg
Gammel 01-03-04, 19:39   #12
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk
Talking

MASSE GRØNNSAKER er viktig på Atkins !! Og du behøver ikke koke de ihjel ! Jeg legger f.eks. brokkolibukettene i kaldt, litt saltet vann i ei gryte på komfyren. Nå vannet koker er det ferdig ! Brokkolien blir akkurat passe. Varm men sprø og ikke ihjelkokt. Eller jeg koker blomkål i buketter ca 10-15 min. Tar det opp av vannet, hiver brokkolien oppi så står den og trekker mens jeg lager stappe av blomkålen......

Andre har sikker andre ideer, men det er uansett viktig å ikke spise for lite grønnsaker. På induksjonen skal hoveddelen av de karbohydratene du får i deg nettopp bestå av grønnsaker.

Dette kommer jeg til å mase om altså !! Det er bare 14 dager du følge induksjonen. Men du kan gå på induksjon opptil 6 mnd uten problem, sier Atkins. Jeg kjenner folk som har mye å ta av, tar av seint og har gått på induksjonsregler/mengde karboer i over to år. Men det er de ekstreme ! Sjøl gikk jeg på induksjonsregler/mengde i 6 mnd før jeg begynte å legge til karber etter "stigen". Jeg har måttet gp nedover igjen og er tilbake på 25 karber. Skal øke neste uke igjen....tror jeg !