Tråd: Pause
Vis enkelt innlegg
Gammel 09-02-07, 12:52   #1
LilleVille
Medlem

LilleVille sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 51
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Pause

Jeg har nå gått på Ketolyse-kuren i 7 mnd, gått ned 10 kg. Det har ikke gått fort, men jeg har hatt det bra og ikke vært sulten, så jeg er fornøyd. Det er mer enn jeg har greid å gå ned noen gang før ihvertfall.

Nå opplever jeg mye av tingene Torkil beskriver i boken sin.. Han sier at etter ca 6 mnd er det lurt med en pause på 3-6 mnd, både fordi man vet lite om langtidsvirkningene av å være i ketose lenger enn 6 mnd, og fordi kroppen stopper opp, både fordi den venner seg til kostholdet og fordi man blir lei og kanskje slurver... Jeg har slitt skikkelig etter jul, gått ned kanskje 600 g, men vekta varierer veldig om dagen, +-2 kg.. Og jeg er lei. Har ikke begynt å slurve enda, dvs spiser kanskje litt mye grønnsaker, men har ikke skeia skikkelig ut.. enda...

Nå trenger jeg tips for å ikke gå OPP igjen mens jeg har pause. Skal selvfølgelig prøve å fortsatt spise lavkarbo, vurderer noe ala EAT, med ca 50 g karber om dagen. De "anbefaler" også ett karberikt måltid i uka.. vet ikke om jeg tror på at det har noe effekt, men det høres jo fristende du.. Noen som har prøvd det?

Andre som har tatt pause i ketolysekuren, og vet hvordan kroppen reagerer på mer karber, og hvordan det går å starte opp igjen? Jeg vil veldig gjerne ned 10 kg til....

Sist redigert av LilleVille : 09-02-07 kl 12:53. Årsak: Skrivefeil...
LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat