Vis enkelt innlegg
Gammel 10-02-07, 20:20   #3
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Atkins tabell for ønskelig vekt - streng?

Opprinnelig lagt inn av Isalien, her.

Jeg sitter her med tabellen for ønskelig vekt for menn og kvinner over 25 år. Den står på side 158 i Atkinsboka, norsk utgave (pocket).

Vekt er visst med klær og sko på, og jeg syns den er litt streng? Noen andre som har sett denne?

F.eks for kvinne på 168 cm (meg) står det følgende.

Beinbygning:
Spinkel: 52-56 kg
Middels: 54-61 kg
Tung: 59-66 kg

For en mann på 185 cm:
Spinkel: 69-73 kg
Middels: 72-79 kg
Tung: 76-86 kg

Eller er den ikke så gæli?

Den er visst vektstandard fra 1959. Gjennomsnittsvekta har jo egentlig økt mye siden den gang. Men er det noe mål i seg selv?

Dette er en av de tullete tingene i den norske utgaven av boka. Det går da ikke an å gå etter tabeller fra 1959 i 2007 vel ? Skulle jeg bry meg om den og gått etter tabellen for å avgjøre "normalvekta" mi, hadde jeg sett direkte sjuk ut. Jeg har middels beinbygning og burde veie mellom 50 og 57 kilo. Nå veier jeg mellom 64 og 68 (alt etter sesong) og ser flott ut. Med 10 kilo mindre hadde jeg sett direkte sjuk ut ! Jeg SÅ direkte sjuk ut da jeg veide 55.

Ikke se på tabeller og tall, - se i speilet og på klærne !