Sv: Høykarbomåltid gir vektnedgang?
Opprinnelig lagt inn av themonk, her.
Det er kanskje ikke så veldig rart. Mye karbohydrater virker veldig vanndrivende. Du kan ikke veie deg fra dag til dag. Det er ikke uvanlig å gå ned flere kilo etter et stort måltid med stivelse.
Hvis du vil fortsette å prøve dette har jeg noen råd. Ikke spis annet enn stivelse. Det vil si, hold deg til pasta, ris, brød eller poteter. Saus og grønnsaker til er ok, men ikke noe mer. Ikke kjøtt, og ikke matvarer som inneholder mye fett. Ikke godteri eller andre sukkervarer. Begynn med ett måltid i uka. (Ikke en hel dag.) La dette være det siste du spiser før du legger deg, men hvil i minst en time før du går til sengs. Ikke la deg lure av at vekta varierer litt fra dag til dag.
At karbohydrater virker vanndrivende?!
Såvidt meg bekjent, BINDER karber vann...og lavkarb-kost virker lett vanndrivende, bl.a pga at vannet oppbundet i muskellagrene blir frigjort....derfor det sies, at de første kiloene en mister på ketogene dietter, er vann.....Eller har jeg misforstått kraftig?
Iallfall, jeg ØKER alltid i vekt, dagen etter karb-utskeielser. Men, riktig nok, noen dager etter der igjen, -da har jeg erfart at kiloene kan løsne...
|