Vis enkelt innlegg
Gammel 12-02-07, 14:06   #11
Kristian
Seniormedlem

Kristian sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 58
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Harske eggeplommer?

Interisankt tema, Egg fra høns som er foret på mel og korn inneholder mye mettet fett og mettet fett harskner ikke så lett. Koker vi egget i fem minutter så blir eggehviten stiv og den inneholder jo bare vann og protein. Derfor tror jeg at det skjer en denaturering av proteinet. Eggeplommen inneholder like mye protein som eggehviten. derfor tror jeg at det samme skjer i eggeplommen og at det tar litt lengre tid fordi det tar lengre tid før varmen når plommen i egget fordi den ligger midt i egget. fettet i eggeplommen tåler nok oppvarmingen.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat