Vis enkelt innlegg
Gammel 12-02-07, 14:24   #12
Kristian
Seniormedlem

Kristian sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 58
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Harske eggeplommer?

Opprinnelig lagt inn av Sirene, her.

Eggeplommene på hardkokte egg blir grønne, hvis man ikke fjerner skallet noenlunde snart. Så vidt jeg vet skyldes det at de inngår i forbinnelse med svovel, som finnes i eggene. Hvis man vil oppbevare de hardkoktywe eggene noen dager - det går godt an - bør man fjerne skallet med en gang de er kokt. Da blir de ikke grønne.

det med å fjerne skallet handler sikkert om at da kjøler egget raskere og kokeprosessen stopper opp. Egg kokt i en halv time er litt grønn selv om en tar av skallet med en gang.
om det grønne i egget er farlig vet jeg ikke men det grønne på poteten inneholder gift og bør ikke spises.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat