Tråd: Kviser
Vis enkelt innlegg
Gammel 12-02-07, 16:13   #2
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: kviser

Opprinnelig lagt inn av gilbertine, her.

Hei!

Jeg er plaget med kviser. Har fått resept på salver hos hudlege. Har brukt dem i noen år. Jeg har blitt bedre, men er fortsatt plaget. Det er jo selvsagt sammenheng med mensen. Og så er det stress som gjør det verre. Men det er jo ikke så lett å unngå slikt. Jeg mener: man lever og dette medfører jo naturlig nok endel påkjenninger...

Nå lurer jeg på alle ryktene mellom kosthold og hud/kviser. Er det noen som har personlige erfaringer. Blir man bedre av lavkarbo? Og hvor ytterliggående må man være? Holder det med Lindberg eller må man over på Atkin/Skaldman eller kanskje til og med ketose? Hvordan påvirkes huden av vektreduksjon eller vektøkning? Blir den bedre eller verre? Er det best med stabil vekt?

Vær så snill å fortelle om dine erfaringer; særlig i forhold til kviser, da, men har du andre huderfaringer så vil jeg gjerne høre om det Jeg er 38 år og vil gjerne få noen få år uten kviser, jeg også, før jeg får rynker og grått hår liksom

Etter min erfaring blir huden finere på Lindberg kost også. Velger du å starte med en ketogen diett, som Atkins eller Ketolyse (eller Skaldeman) vil du rense ut kroppen fortere enn på Lindberg, - du får mer kviser over kortere tid muligens - men du oppnår samme slutt resultat.

Det som betyr mest er hva du spiser. Om du slutter å røyke (hvis du gjør det), slutter å spise sukker og hvitt mel. Slutter med ferdigmat som pizza, posesauser/supper, kaker og kjeks - alt som inneholder transfettsyrer. Og holder deg til grove meltyper (om du MÅ ha brød), er forsiktig med kunstig søtstoff og spiser ren mat som masse gønnsaker, (fet) fisk, kjøtt og kylling, urter, bær og nøtter - er du langt på vei til en bedre hud. jeg har spist lavkarbo stort sett siden 1982 og har fått mange tilbakemeldinger på huden min. Jeg er 50 og har hudkvalitet som en 35 åring sies det. OK, jeg har dessverre noen gamle kvisearr og får fremdeles en kvise av og til - men den generelle hudkvaliteten er megt bra.

I tillegg passer jeg på å få i meg det gode fettet og drikker masse vann ! jeg fukter huden både innenfra og utenfra. Utenfra er det vitkig med fuktighet - ikke fett !

Og jeg glemte nesten å si at kvisene spretter som bare f*** om jeg spiser mye karber/sukker - eller drikker øl.....