Sv: kviser
Opprinnelig lagt inn av gilbertine, her.
Hei!
Jeg er plaget med kviser. Har fått resept på salver hos hudlege. Har brukt dem i noen år. Jeg har blitt bedre, men er fortsatt plaget. Det er jo selvsagt sammenheng med mensen. Og så er det stress som gjør det verre. Men det er jo ikke så lett å unngå slikt. Jeg mener: man lever og dette medfører jo naturlig nok endel påkjenninger...
Nå lurer jeg på alle ryktene mellom kosthold og hud/kviser. Er det noen som har personlige erfaringer. Blir man bedre av lavkarbo? Og hvor ytterliggående må man være? Holder det med Lindberg eller må man over på Atkin/Skaldman eller kanskje til og med ketose? Hvordan påvirkes huden av vektreduksjon eller vektøkning? Blir den bedre eller verre? Er det best med stabil vekt?
Vær så snill å fortelle om dine erfaringer; særlig i forhold til kviser, da, men har du andre huderfaringer så vil jeg gjerne høre om det Jeg er 38 år og vil gjerne få noen få år uten kviser, jeg også, før jeg får rynker og grått hår liksom 
Hei !!
Har fått myyyyye vakrere hud etter at jeg begynte på lavkarbo og myyyyye vann. Kviser har jeg hatt i mange år jeg også, men de ble borte som dugg for solen da jeg fikk en antibiotikakur av legen, Oxytetral. Synes det er merkelig at ikke leger oftere foreskriver dette medikamentet da det står i felleskatalogen at den er utmerket mot kviser..... Og med lavkarbo i tillegg er jeg blitt glatt som ei banrumpe i ansiktet 
|