Opprinnelig lagt inn av HP
818 
Men Nalana? Vet ikke du at Atkins sitt opplegg på sikt er identisk med Lindberg sitt da? 
Lavkarbo er nå gjevne med SEF! 
DJ har gjort godt rede for noen forskjeller over her, men det er enda flere som jeg synes er vesentlige, så forskjellen er stooor synes jeg. Jeg synes Lindberg gjør ting mye enklere, f.eks. dette med håndflatemodeller og tallerkenmodeller. Og så synes jeg det med GI er veldig greit å forholde seg til, på den måten at man kan senke GIen i et måltid ved å blande matvarer med høy GI med matvarer med lav GI.
F.eks. hvis man må ha poteter en dag, da skal man passe på at man har grønnsaker med lavest mulig GI, og helt rent kjøtt eller fisk til. Da blir ikke summen av måltidet så galt, hvis man bruker tallerkenmodellene, og ikke overlesser med poteter da vel å merke.
Kroppen vet jo ikke om vi er på Atkins eller Lindberg, så jeg kommer til å bruke disse prinsippene uansett om jeg spiser etter Lindberg fullt og helt, eller om jeg er på Atkins (ikke intro da), men vedvarende.
Jeg har sagt det før, og jeg kommer til å kombinere disse to filosofiene en stund mellom Atkins først og Lindberg for resten av livet. (Kanskje det blir en kombinasjon som kommer til å vare livet ut, det er ikke godt å si enda, [Atkins og Lindberg møter Nalana ], men det er sånn jeg føler det foreløpig.
|