Tråd: Fettlever
Vis enkelt innlegg
Gammel 16-02-07, 15:35   #3
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Fettlever

Opprinnelig lagt inn av Frank, her.

Vedkommende hadde også fått beskjed fra legen om at dietten generellt kunne være skadelig for levra. Nå har jeg sjekka litt på nettet. Der ser jeg at fettlever er forstadiet til skrumplever. det er vel derfor først og fremst utstrakt alkoholmisbruk som er årsak til tilstanden? Vet noen her inne om et fettrikt kosthold også kan gi fettlever? og om dietten er generellt uheldig for levra?

Hvis dette var tilfelle ville jeg vært død nå. Jeg har spist etter Atkins sine prinsipper siden 1982. I forbindelse med andre ting ble det tatt leverprøve av meg i vår og den var perfekt !

Legen det er snakk om er nok ikke oppdater heller. Men det er det få som er. De veet egentlig ikke hva Atkins dreier seg om, - og da er det lett å "tro" og "anta".

Og hvis den bekjente av din bekjente har fettlever, så er den nok "pådratt" før vedkommende startet på Atkins. Som tbear korrekt sier så er det dessverre slik at de vanligste årsakene utenom alkohol er
diabetes, overvekt og hyperlipidemi. De fleste som begynner med Atkins har iallefall en av dem riktig !