Sv: Kviser
Opprinnelig lagt inn av Manina, her.
Til Nille:
Ja, dette er vel det jeg ikke etterlyste, for det er jo symptomatisk.
Sorry ! 
Opprinnelig lagt inn av manina
Jeg vil heller ha en årsakssammenheng, som kanskje kan føre til at folk ikke behøver å få kviser i utgangspunktet........
Men det virker som at de fleste har opplevd at det påvirkes på et eller annet vis. Og jeg tror at det har med hormoner å gjøre, siden lavkarbo påvirker hormoner som i utgangspunktet er i ubalanse etter langvarig høykarbokosthold.
Ja......... det var det jeg skrev da....... Er ikke det en årsakssammenheng ? Eller misforstår jeg totalt her ?
Sitat:
Så hvorfor blir noen verre og andre bedre? Og de som blir verre; blir de bedre etter hvert?
Fordi kroppen kvitter seg med faneskapen i "renseperioden" - og man blir alltid verre før man blir bedre.
Det er FÅ som blir dårligere i huden eller får dårlig hud av lavkarbo kosthold OM DE SPISER RIKTIG. Men for de som ikke klarer å gi slipp på kunstig søtstoff og koffein kan det muligens vedvare, da disse kan spille inn på hormon balansen. Det finnes også de som har allergier/intoleranser som slår ut via huden. Eller man tar medisiner som også slår ut på den måten. Dette er jo ting man bør finne ut av.