Tråd: Fettlever
Vis enkelt innlegg
Gammel 18-02-07, 16:41   #13
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Fettlever

Jo alle kropper er forskjellige og reagerer forskjellig, men å påstå at en får fettlever av lavkarbo kosthold blir allikevel for tendesiøst. Kroppens funksjoner - hvordan kroppen virker i det store og det hele, - det vet vi en del om. Og den virker ikke slik.

Det er som å si at det er farlig å leve for du kan dø av det. (vel, det er vel det eneste som er sikkert, men vi legger oss ikke ned for å dø med en gang for det). Eller å lavære å krysse gaten fordi du kan bli overkjørt. Om du skjønner hva jeg mener.

Vi trenger fakta, ikke en masse troing og synsing.
Hva hver og en velger å "tro" er opp til hver enkelt.

Jeg velger iallefall å tro på en endokrinolog som er spesialist på disse tingene, på flere forskningsrapporter, fra leger som har studert dette - og lavkarbo folk med masse kunnskap og lang erfaring - enn en som kjenner en som kjenner en som mener å ha fått fettlever av kuren. Det finnes ingen forskning, ingen rapporterte tilfelle av at noen har fått fettlever av lavkarbo kosthold. Og det er fakta !