Sv: Fettlever
Opprinnelig lagt inn av Fridolina, her.
menar bare att de fleste er veldigt raske med å si att det ikke kan vara sant - når det er noen som "hørt" om noen som fådt en negativ virkning av lav-karbo kosthold.
Vi her inne kan ju ikke si att det er sant eller ikke sant om spesifika tillfellen..Men att det faktiskt finns en mulighet att noen reagerer negativt også..(ettersom allas kropper funkerer forsjelligt)
Vi er ikke raske Fridonlina. Jeg har over 20 års erfaring med lavkarbo kosthold og tør faktisk påstå å ha hørt det meste om hva slags skader/sykdommer og elendighet vi kan påføre oss med dette kostholdet. Enda har jeg ikke sett/hørt/lest om noen som helst som kan komme med noe som helst fakta som beviser slike påstander. Mine kunnskaper bygger på fakta - ikke på synsing og troing. Ingen kommer langt med synsing og troing ! Når de som kommer med påstander har vitenskaplig belegg, - eller i det minste noe som ligner på bevis for sine påstander, - da skal jeg med glede høre på dem. Til nå har det som sagt ikke skjedd.
Det er heller ingen her som har påstått (bortsett fra kanskje Skaldeman da) at lavkarbo kosthold er for alle. Noen passer det for, andre ikke. Det er noe en selv må finne ut av. En forutsetning et at folk ikke lider av sykdommer som krever et annet kosthold eller tar medisiner som ikke kan kombineres med lavkarbo kosthold fra før - og/eller legger om kostholdet sitt uten å vite hva de gjør. Det er derfor vi maser om å lese bøkene. Der står ALT om det man må vite og bør være forsiktig med. Om folk velger å starte med "egenkomponert" eller "selvkomponert" basert på troing og synsing og så blir syke av det. Ja, da er det de som leker med sin helse og ikke lavkarbo sin skyld.
Og med dette var diskusjonen fra MIN side avsluttet !