Jeg har 3 ganger i mitt liv (Alle gangene i løpet av de to siste årene) opplevd å "se" ting som har skjedd like etterpå. Her er hva som skjedde:
Vi giftet oss 6.juli 2002. Et par uker senere får gubben en telefon fra lærermesteren sin den gangen han var lærling.
Han gratulerer og ber om å få adressa vår, fordi han skulle sende noe...
Det gikk 4mnd. uten at vi hørte noe mer fra Magne, som han heter...
Vi hadde besøk av svigermor og svigerinna mi. Sitter å jatter og sladrer litt i sofa'n. Klokka er rundt 16.00. Så forteller jeg dette: "Vet dere hva? For flere måneder siden ringte Magne hit, og ba om adressa vår, han skulle vist sende en gratulasjon eller noe... Det er merkelig vi ikke har fått noe enda...."
SÅ! Går det ikke mer enn 1 minutt, det ringer på døra... DER står en mann fra Blomsterbinderiet, men en levering til "herr og fru G............. "
Det var blomster fra Magne!
Det var skikkelig ekkelt!
Episode to var slik:
Det var 4 uker siden jeg hadde født Hedda. Telefonen ringte, det var ei fra Barselgruppa jeg gikk i da Linnea ble født.
Hun gartulerte med vel overstått fødsel, og sa at alle jente fra gruppa til Linnea hadde lyst til å komme på visitt. Jeg inviterte dem hjem 3 dager senere.
Mens jeg står å lager kaker (for øvrig snickerskake og gulrotkake, bare kalorier!!!) tenker jeg litt på alt og ingenting. Også begynner jeg å lure litt på dette: Dersom noen av de andre på barselgruppa skulle få et barn til, hvem skulle det vært da tro....? Alle de andre har to barn hver, så det var jo sansynlig at en eller flere av de ville ha flere barn.... Også ser på en måte for meg Venke som gravid igjen...
Senere på dagen, sitter vi å åpner pakker, spiser kaker og sladrer som vanlig...
Da merker jeg at Venke og Wenche sitter å fniser og dulter borti hverandre... "Si det du...!" Nei, kan ikke du si det da?" osv.... Jeg fikk en forferdelig følelse inni meg, for da bare VISTE jeg at det jeg hadde sett for meg tidligere på dagen kom til å skje nå....
"Ok da, jeg er GRAVID!!!"
Jeg måtte jo bare gratulere og virke blid og glad, men det var så vemmelig! Jeg som bare noen timer før hadde tenkt tanken....
Her kommer episode 3:
Et vennepar av oss reiste i all hemmelighet til Syden å gifta seg!!
Dagen etter at de hadde reist, dumpa det ned et brev i postkassa. Hvor de fortalte hva som var på ferde...
Gutta ble jo selvfølgelig fly forbanna! Ikke det at de ikke unnet gutten å gifte seg, men fordi han hadde sneket seg unna utdrikkningslaget!!!!
(Jeg var litt småskuffet over å gå glipp av det hele da.... Men selvfølgelig glad på dems vegne)
Gutta bestemte seg for å finne på noe kødd til de kom tilbake fra ferien 14 dager etterpå.
De diskuterte i lange tider, og kom frem til at de skulle ommøblere huset, sette frem all julepynten. Og ikke minst fylle opp huset med tomme øl og sprit flasker!
Dagen før de skal hjem er kommet og gutta drar avgårde.
Jeg sitter hjemme for meg selv å lurer på hva de finner på og hvordan det ser ut der. Gubben min tok med seg digitalkamera, og sa jeg skulle få se når han kom hjem, hva de hadde gjort der.
Så får jeg en ide! Jeg synes det ville vært morsomt hvis de tok artige bilder av seg seg, og bytta ut alle bildene på veggen med disse!!
Så jeg ringer gubben for å nevne det og spørre hvordan det går!
Joda, da fortelle gubben meg at de har gjort akkurat det jeg hadde tenkt til å tipse han om!!
Jeg ble nesten redd jeg! Trodde først at han bare kødda...
Spooky......
|