Vis enkelt innlegg
Gammel 19-02-07, 18:26   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Sulten på ketolyse!

Opprinnelig lagt inn av **Angelica**, her.

Jeg spiser frokost ca. kl.8.00. Da spiser jeg et par kokte egg m.m eller proteinbrød med salami, ost og majones.

Men jeg er sulten igjen allerede kl.12. Da spiser jeg som regel en salat med egg, ost og tunfisksalat som "dressing".

Derreter blir jeg sulten igjen rundt kl.16. ca. kl.17 er det middag.


Jeg forstår ikke helt problemet jeg.
Eller dvs. jeg ser ikke at det er noe problem med dette i det hele tatt. Det er da ganske nomalt å bli sulten igjen etter 4-5 timer. Du skal ikke spise stort skjeldnere iallefall. Og du spiser ikke for mye - eller mer enn normalt på ketolysekuren.

Det du må passe på er å få i deg nok fett, nok grønnsaker og ikke minst nok vann. Minst 2.5 liter pr dag. Fordelt jevnt over hele dagen.

Alle måltider bør inneholde både fett, proteiner og antioksidanter/grønnsaker. Du kan bl.a. godt spise en skive proteinbrød med pålegg OG et egg til frokost - og du kan ha et par cherrytomater til.

Om du spiser nok fett og proteiner (som er det man blir mett av) - kan det hende du ikke trenger kvelds. Grønnsaker er viktig når du er i ketose. Mesteparten av karbekvoten bør gå til dette.

Om du gikk ned 2.5 kg forrige uke, der det som du sier en del vann, men ikke alt. Og du behøver iallefall ikke ta sorgene på forskudd. Det går jo kjempefint !

Jeg skjønner ikke helt hvordan du får det til å bli 2500 kalorier til dagen med det du har skrevet opp her, men nå var det jo ikke nøyaktig mengde angivelse, eller hva du har til middag - så det er mulig det er så mye. Men du skal heller ikke telle kalorier på ket

Du er nok såpass sulten fordi du står/går mye. Men om du passer på å drikke vann og balansere måltidene blir det nok bedre. Litt av clouet med ketolysekuren er at at du IKKE skal gå sulten. Men du må gi kroppen din tid til å bli vant til det nue kostholdet også.

Syns dette går kjempefint jeg !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat