Vis enkelt innlegg
Gammel 20-02-07, 11:33   #81
jorang
Medlem
 
jorang sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Kristiansund
Alder: 63
Innlegg: 57
jorang er på en erverdig vei

Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her

Hallo

Dette er min første post her, og det var mange interessante innlegg i denne tråden. Trodde først jeg var kommet inn i en 'medisinsk' diskusjon, men fant ut at tråden tok seg opp

Jeg var kraftig overvektig - BMI på ca 35. Har trent hardt i ca ett år (karate) uten at vekta beveget seg noe av den grunn. Fant derfor ut at jeg skulle starte på et Easylife opplegg etter nyttår. Interessant og lærerikt, men det viktigste var kanskje forpliktelsen som lå i dette - nemlig å kjøpe en årskontrakt på treningsstudio, med ukentlig veiing og måling av fettprosenter etc...

Jeg var utolmodig, og startet å trene ca 2 uker før selve kurset og opplegget startet. Gikk ned ca 3kg disse to ukene uten endring i kostholdet - bare litt mer bevissthet rundt hva jeg spiste.

Startet så på en EasyLife pulverkur, og gikk ned ca 6kg på to uker med denne kuren - kombinert med 4 treningsøkter i uka (ca 1time - 30min tredemølle og 30min styrke). Problemet var at jeg noen ganger opplevde kvalme når jeg gikk på pulverkuren.

Det var derfor som en STOR oppdagelse nåår jeg fant fram til boka til Torkil - Spis deg slank med ketolusekuren.
Jeg kjøpte denne på lørdag formiddag, og klarte ikke å legge den fra meg før jeg hadde lest den ut. En utrolig god presentasjon av medisinske sammenhenger i kroppen - forklart på en måte som alle kan forstå. Iallefall de som strever med vekta (disse/vi kan ofte utrolig mye om kropp og slankekurer fra før )
Lørdagskvelden unnet jeg meg en god biff med masse salat, en dash Cottage Cheese og potetmoserstatning. Jammen en nytelse etter 2,5 uker med pulver.

Jeg går fortsatt på pulverkur, men med ett måltid mat hver dag (en lunch-rett fra boka til Torkil). Status så langt er -10kg på en måned


Det jeg stusser litt på er de begrensingen på antall karbohydrater pr dag som f.eks Nille nevner. Jeg ser at pulverkuren har 17-20karb pr pose, og jeg 'spiser' 3 poser daglig. Allikevel er jeg i ketose. Det ser altså ut til at jeg kan spise 50-60 karb pr dag uten problemer. Er dette individuelt, eller fungerer dette annerledes når man spiser mat i forhold til pulver?

Har ett spørsmål til:
Skal på 50års-dag til helga. Har derfor lett lenge etter karb-innholdet i cognac, men har ikke funnet det.
Ser at Torkil i sin bok sier at moderate mengder whiskey og blankt brennevin kan nytes. Er cognac annerledes?
Regner vel egentlig med det ettersom noen cognac-merker er tilsatt sukker/ karamell - antar disse er fy. Finnes noen 'klarerte' merker?

JoranG (newbie)

jorang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat