Vis enkelt innlegg
Gammel 21-02-07, 19:44   #3
hvit
Nytt Medlem
 
hvit sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 4
hvit er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og medisiner

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

I utgangspunket ble ketogene dietter "funnet opp" for å hjelpe nettopp hjertepasienter. Jeg kan ikke skjønne hva som er så farlig med å lavære å spise sukker, ris, poteter og pasta da, - men akkurat når det gjelder å være i ketose vet jeg ikke hvordan dete kan virke inn på visse medisiner. Jeg kjenner flere som har gått på ketogene dietter - og på hjertemedisin samtidig - men da i samråd med lege.

Om en går på hjertemedisiner skal en uansett aldri legge kostholdet drastisk om uten å ha snakket med lege. Send evt. en PM til Dr. Torkil P. Andersen her inne (brukernavn "Torkil"). Han er mannen bak "Slank med Ketolysekuren" og kan gi råd.

Takk for svaret Nille, er ikke kommet meg skikkelig igang enda, men leser så øyet blir stort og vått.... Min lege er gammeldags og mener at jeg ikke skal gå i gang med dette, men jeg har lyst. Hele livet har jo egentlig vært en slankekur, med mindre og mindre fett... men til ingen nytte. Vekten har bare gått feil vei. Nå begynner jeg å få lyst til å prøve å tilføre fett i steden.

hvit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lindbergs Svar med sitat