Vis enkelt innlegg
Gammel 22-02-07, 18:59   #3
Enid
Seniormedlem

Enid sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 49
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Min kropp er så utrolig dum

Opprinnelig lagt inn av Nynne, her.

Ja jeg mener det altså. Den er utrolig dum. Vil tydeligvis "huske" gamle dumme måter å takle ting på enn de nye, fine måtene jeg prøver å lære den.
Hva jeg mener? jo- går på lavkarbo da. Funker fint som bare det egentlig. Men hva skjer? EN kjip dag på jobb med massivt stress + + + så SKRIKER kroppen etter karbo. Jeg har ennå ikke kastet meg over kanelbollene i butikkhylla, men det er like før jeg hiver meg i bilen for å få tak i.
Nå er sikkert dette like mye mentalt som fysiologisk. Men likevel tar jeg imot alle tips om hvordan jeg skal la vær å kjøre til butikken, med takk. (og det å hive bilnøkkelen ut i snøen er ikke et reelt valg siden jeg må på jobb i morgen )

Å kjenner meg så uendelig godt igjen... Stress, kjipe ting og dårlige dager velter hele karbolasset for min del også...
Rart at noe psykisk kan oppleves så konkret fysisk!
Som du sier: Dumme dumme kroppen!

Tips til nødløsninger dersom du bare MÅ ha det og ikke klarer å holde deg:
-Nøtter og aprikos
-Bær med vaniljekesam
-Kakao (helmelk, kakaopulver fra Regia/Valrona), litt søtning

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat