Sv: Min kropp er så utrolig dum
Men det er jo sukker i syltetøy, jo! Da er det val bedre å bruke frosne bær som man tiner opp og strø over litt søtning!
Honning er heller ikke særlig bra for lavkarbere, og som Nille ofte sier, og som er så utrolig sant, det er ikke lurt å bytte ut en avhengighet med en annen.
Man skylder seg selv å ta tiden til hjelp og virkelig overvinne det. Å ha søtsug eller å måtte spise noe sukkerrikt er ikke naturlig!
Å kose seg med sunn god og ren mat og bli passe mett er naturlig.
Og når man så har fått det som kan relateres til avhengihet på avstand, så kan man, dersom kroppen og hodet tåler det unne seg noe nå og da, men ikke fordi man bare må, men fordi man har lyst på! Det er fine sukkererstatninger der ute, og ikke undervurder den fantastisk voksne smaken på sjokolade fra 75 prosent oppover!
En av de mer prissatte tingene jeg har funnet ut av er min egen gourmetiske sans, som har blitt bedøvet over flere år med tomme kalorier gjennom ferdigmat og hjernedød spising av sjokkis og dets like.
Nå kjenner jeg virkelig de fantastiske dypere smakene av f.eks mørk mørk sjokolade, av flere krydder, av en skikkelig moden ost og en flott vin.
Lettvint, nei, ikke nødvendigvis, men pokker så mye mer tilfredstillende!
(Nå babler jeg igjen )

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Sist redigert av Photobscura : 24-02-07 kl 00:30.
|