Vis enkelt innlegg
Gammel 24-02-07, 10:28   #3
mam
Seniormedlem

mam sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Noen med cøliaki her?

Nei jeg vet ikke jeg. Er litt lei av å gå rundt slik og aldri ha overskudd til noe.

På mandag skal jeg ringe litt rundt til private klinikker og høre hva de tilbyr av vanlige legetjenester og blodprøver. Jeg føler meg ikke bra på noe vis, og betaler jeg dyrt for en time hos en privat lege så forventer jeg mer enn av fastlegen. Til fastlegen føler jeg at det aldri er tid nok, og at det ikke er så mye å hente med mindre det er behov for øyeblikkelig hjelp. Utmattelse, hoste og slikt er ikke nok liksom. Jeg fikk en astma-diagnose men har ikke hatt stor hjelp av de medisinene heller.

Jeg har vel noen cøliaki-symptomer, men det er de samme som ved for lite tyroksin i kroppen. (tretthet, utmattelse). Diare og luft i magen er mer et cøliakisymptom. Overvekt taler imot cøliaki, men dårlig behandlet lavt stoffskifte kan gi overvekt så jeg veit da f***. Og så er det denne fordømrade hosten. Astma kan også gi følelse av utmattelse. Mulig jeg burde få sterkere medisiner for å slå ned inflammasjonen i lungene.

Aner ikke hva jeg skal gjøre, og en ting er sikkert, det krever god psyke å renne til legen. For etterpå føler en seg bare som en hypokonder, selv om en kommer ut med en resept. Ikke har en fått tatt opp halvparten av det en lurer på heller, så da går en hjem og føler seg ikke så mye bedre.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat