Sv: OPTIMAL ERNÆRING basert på Jan Kwasniewskis kostholdsfilosofi
Opprinnelig lagt inn av Changes, her.
Hei Ziggy
Ser du spiser litt brød, poter, peanutsmør og lignende. Jeg går på Ketolyse nå, og henter alle karbene fra grønsaker.
Det jeg liker med lavkarbo rent fysisk er at magen nå passer sine egne saker, og ikke blåser seg opp. Magen holder helt kjeft. Ingen romling.
Jeg fantaserer jo om å variere mer, og kanskje spise en skive brød eller en potet når jeg når målet. Vil magen da protestere?
Hva med frukt?
Blir magen forbanna, og blåser seg opp, selv med moderate mengder brød og poter?
Hvor går grensen?
Her må man faktisk prøve seg fram selv, det finnes ingen fasit på dette. For meg var det uproblematisk, men husk, vi snakker ikke om store mengder her.
En annen ting du i såfall bør gjøre, er å reintrodusere en og en matvare etter hvert, for å se om magen din evt reagerer på enkelte matvarer... for sannsynligheten for at du kan ha f.eks. Candida kan også være der, spesielt om du plages mye med oppblåsthet, luft osv...
Men også jeg inntar det meste av mine karber i form av grønnsaker og salater, bare for å ha det sagt... det har med variasjon og smaksopplevelser å gjøre...
.
|