Vis enkelt innlegg
Gammel 25-02-07, 10:47   #29
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Forbrenningspiller!

Jeg tror at alle som setter sin lit til slankepiler burde foreskrives filmen "Requim for dream" først.
Jeg er så skuffet over hvordan noen ikke klarer å tenke mer langsiktig enn at de skal gå ned de kiloene på en så lettvinn og "effordless" måte som mulig. Har man først en forstyrret metabolisme, også en som kommer senere i livet, så er det ikke bare sånn å gå ned til der man var før man fikk barn/fikk en livskrise/ble samboer etc... Har først kroppen begynt å reagere sånn så tror jeg ikke det er noen vei tilbake til en tilværelse av spis-hva du vil. Av hva jeg har sett av venner i hvert fall.
Hovedsaken er å finne en diett, være seg Atkins, Skaldemann, Vektvokterne eller whatever, så lenge man kan leve på den resten av livet. Det er jo det som er hele poenget, og man vinner ingenting på å kickstarte noen prosesser med slankepiller, da de har en tendens til å ødelegge for deg over tid i sin enkelthet, spesielt dersom de funker...
Jeg tenker spesielt på ei venninna som har tent på alt mulig, forbrenningste, nutrilett, herbalife, eplecideredikk etc... Nå sist på karboblokkere. Joda, det funker alt sammen, men så er det hvor lenge man skal bruke disse... Så fort kuren er over, så er kiloene på vei tilbake.
Jeg kan godt forstå hennes situasjon, for vi snakker om ei jente som var slank som et spett fram til noen år inn i tjueåra.
Jeg begynner dog så vidt å få henne på kroken med lavkarbo, så får vi se

Til deg, Nicpins, har bare såvidt hørt om disse Caye-pillene, og de skal visst være ganske ufarlige. Men en ting jeg har erfart etter en del måneder på lavkarbo er at kroppsvarmen er bedre. Jeg pleide å være iskald på ryggen, puppene, magen til nesten en hver tid, samt at alle andre lemmer ble veldig fort kalde. Jeg kommer fra et uhorvelig kaldt sted, og kan aldri tenke meg å flytte tilbake nettopp fordi jeg er en skikkelig fryspinn!
Men nå, som også migrenen er borte (i følge massøren min så har ryggkalden min og migrenen en sammenheng) så er også kroppsvarmen mer stabil, jeg blir ikke like fort kald, og de kroppsdelene jeg beskrev overfor, er stort sett normalt varme.
Lavkarbo er finfine greier, sant

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat