Tråd: Suppetråden!
Vis enkelt innlegg
Gammel 26-02-07, 00:27   #1
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk
Talking

Suppetråden!

Hei tenkte å lage en suppetråd, samle noen lenker fra sidene her.
Akkurat nå er jeg litt slack, så jeg starter det hele med en suppa jeg lagde i dag, som var min aller første hjemmelagde fra bunnen-suppe Stolt!

::JORUNS DEILIGE SPINATSUPPE::

Ca to romslige porsjoner:

Ingredienser:
*1 liter vann
*200 gram spinat (frosset)
*3 spiseskjeer smør
*3-4 spiseskjeer hakket purreløk
*2 fedd hvitløk
*ca 1 dl kremfløte
*tre-fire skiver gulost
*1 spiseskje creme fraiche
*1 kokt egg i terninger
*Masse forskjellig krydder (jeg brukte seasoning salt fra Sultan, salt, pepper, provencekrydder med hvitløk i)

Kok opp vann med smøret og krydderet i, tin samtidig opp spinaten i en panne sammen med løk og hvitløk.
Når det er opptint, så hear du det over i vannet, og la det koke opp. Ha i fløten, og la det koke igjen, ha i creme fraiche, og rør ut, ha i osten og rør rundt til den er smeltet inn i suppa, og slå ned varmen og la den småkoke i ca fem minutter.
Når suppa er ferdig kokt (smak deg gjennom hele prosessen!) så har du i bitene av egg.

Nam nam!

Kommer med en post med suppelenker fra hele forumet i neste omgang! Og så blir jeg happy for flere suppe-bidrag, jeg ble jo så gledelig overrasket over min første suppeopplevelse

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat