Vis enkelt innlegg
Gammel 28-02-07, 00:17   #10
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve

donjuanwannabe sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Glukagon-innsprøytning mot fedme?

Opprinnelig lagt inn av ninahe, her.

dette er tull!
de fleste diabetes 1 pasienter produserer ikke insulin selv,og må ha sprøyter uansett livsstil. hadde det vært så enkelt,hadde jeg vært sprøytefri for lenge siden,siden jeg fikk diabetes da jeg var 5 og maten jeg spiste var nøye veid og kontrollert. regner med du prater om type 2 diabetikere i så fall?

Hvordan får man diabetes da (både type 1 og 2)? Det er kosthold som er grunnen! KUN kosthold! Hvis du hadde fått sunnere mat som barn så hadde du ikke hatt dette problemet. Det er egentlig tull å veie mat når den er usunn uansett.

For de som allerede har diabetes 1 så tror jeg ikke det er så enkelt som at "ingenting funker uansett så jeg lever på sprøyter og gir f*** i kostholdet (det gjør man jo såklart ikke tror man, men man gjør jo egentlig likevel det med de rådene man får av diabetesforbundet)". Prøv da vel! Funker lavkarbo på diabetes 2 så må det da funke på diabetes 1 også. Og som jeg sa, hvis alle var enige om hvilket kosthold som er sunt så hadde vi ikke hatt diabetes og noen som tok diabetes-sprøyter i det hele tatt og diabetesforbundet hadde aldri blitt opprettet.

Og du sier "de fleste diabetes 1 pasienter produserer ikke insulin selv".. Så det er altså noen som gjør det? Hvorfor? Er det flere grader av diabetes 1? Jeg tror faktisk ikke det er så enkelt som at "nei, det funker ikke, jeg må ta sprøyter resten av livet" Dette er sprøyt! (hehe måtte bare).

Tenk det er mange som lever av å selge medisiner også. De lever på at folk ikke vet bedre etter mange år med feil kostråd. Og selvfølgelig gir ikke de store medisin-selskapene riktige kostråd som kan ta fra dem masse inntekter. De vil jo bare selge flest mulig medisin og diabetes-målere. Markedet for dette er ufattelig så det er jo forståelig at de ikke vil miste store inntekter.

En ting til, det som også kan avgjøre om du er frisk eller ikke er hvordan du tenker og hvilken person du er. "Er dette riktig for meg", "vil jeg leve på sprøyter resten av livet"? Det kan være noen gode spm. å spørre segselv hvis man må ta sprøyer for å spise usunn karbohydrat-mat. Men jeg vet at det ikke er så lett å forandre seg etter mange år med "lav-fett/høy karbohydrat er best" - propagandaer. Det vet jeg fordi jeg var selv ikke lett å omvende i å tenke annerledes om hva som er sunt og ikke sunt.

Sist redigert av donjuanwannabe : 28-02-07 kl 00:30.
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat